איך מדרסים יכולים לעזור לביצועי הספורט שלכם וימנעו פציעות?

איך מדרסים יכולים לעזור לביצועי הספורט שלכם וימנעו פציעות?

פעילות ספורטיבית מסוג הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים הינה פעילות קבועה עבור מאות אלפי ישראלים העוסקים בכך מספר פעמים בשבוע. אחת הבעיות החוזרות ונישנות היא פציעות רגליים שונות הניגרמות בשל מגוון סיבות. מדרסים יכולים לפתור את מרבית הבעיות הללו וכדאי ללמוד כיצד.

הישראלים אינם נחשבים ספורטאים גדולים ויעידו על כך ההישגים הדלים שלנו בספורט קבוצתי או אישי ובטח בתחומי האתלטיקה, אך הדבר לא מונע ממאות אלפי ישראלים לעסוק בפעילות ספורטיבית של הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים מדי שבוע בשבוע ולאורך זמן.

חלק מעוניינים לשרוף שומנים ולעשות דיאטה, חלק לשפר סיבולת לב ריאה וחלק לשפר את הכושר הכללי שלהם. תהיה הסיבה אשר תהיה, רבים אינם שומרים מספקי על כלי האימון המרכזי בשלוש פעילויות ספורט אלו – הרגליים.

הרגליים בכלל וכף הרגל בפרט נוטלים את עיקר המאמץ בעת פעילות ספורטיבית שכזאת ולכן ישנן פציעות רבות הקשורות לכך. הפציעות לא רק שמקשות על אימון סדיר או גורמות להפסקה של האימון, אלא לעיתים מאלצות את המתאמן לחדול מהאימונים למספר שבועות או חודשים וחבל שכך.

מהו הפתרון הבסיסי לבעיה זו?

הפתרון הכי בסיסי לשמירה על בריאות הרגליים באימונים הוא מדרסים. מדרס לרגל נועד לשפר את הפעילות שלה, לייצב אותה ולהפחית עומסים מיותרים ממנה. המדרס נועד לשפר את תיפקוד כף הרגל ובעיקר בעת פעילות ספורטיבית ובכך למנוע פציעה ואף להקל על האימון עצמו.

כיצד מתאימים מדרס לרגל?

על מנת להתאים מדרסים לכפות הרגליים שלכם, יש צורך לעבור בדיקה של כף הרגל.

ראשית מבצעים בדיקה ממוחשבת של כף הרגל הסורקת את הרגל ומנתחת את מבנה הרגל, המידה שלה וכו'. לאחר מכן מבצעים מדידה של הרגל על מנת לייצר את המידרס המתאים. לבדיקה חינם של התאמת מדרסים הכנסו לאתר של Fix Feet – המעבדה המתקדמת בישראל.

את הבדיקה נהוג לבצע במצב ישיבה או שכיבה ללא לחץ על כף הרגל ובאמצעות יציקת גבס או בעת ישיבה\עמידה על משטח ספוג (יותר נפוץ, נחשב מעט פחות מדוייק). השיטות שונות אך המטרה זהה – לקבל את תבנית הרגל, לאתר עיוותים בה וליצור מדרס המותאם לה ומתקן אותה עד כמה שניתן.

אל כל הבדיקות הללו מוסיפים פרמטרים של גיל, משקל, פעילות ספורטיבית עיקרית ולעתים סוג הנעל שאוהבים ומעדיפים.

מהו השימוש במדרסים?

שימוש במדרסים אמור להיות הדרגתי. אין צורך להזמין מדרס, לקבל אותו ולצאת לריצה של מרתון עימו. יש להשתמש בו בקצב מוגבר על מנת לבדוק התאמה שלו לרגל ולהתרגל לתחושה של המדרס בנעל. מדובר על תהליך הסתגלות משתנה מאדם לאדם ולרוב מדובר בשבוע או שבועיים שכאלו עד שניתן לעשות בו שימוש מלא ורגיל על בסיס קבוע.

במידה ולא מרגישים נוחות יש לחזור לבדיקה של המידרס ולראות כי הוא אכן אופטימאלי לרגל שלכם ואם הוא תקין אז הדבר לבטח ישמש אתכם לאורך זמן וישפר את ביצועי הפעילות הספורטיבית שלכם ואת בריאות כף הרגל.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>