כיצד מדרסים יעזרו לכם להתמודד היטב עם פציעות ספורט?

אחת התופעות הנפוצות יחסית בקרב ספורטאים, אלו הן פציעות הספורט אשר מקורן בכף הרגל. מדוע זה המצב? לא מעט מהספורטאים עוסקים בספורט תוך כדי ריצה. בין אם מדובר על ריצה לכשעצמה, או על פעילויות שמשלבות מהירות גבוהה כגון כדורגל, כדורסל, כדורעף, וכיו"ב. לא מעט ספורטאים מתעלמים תוך כדי האימון מהכאבים שהם חשים בכף הרגל ונוטים להכיל אותו. זוהי טעות חמורה! פציעה קלה עלולה להתפתח לחמורה, ולגרום לשיתוק של כף הרגל. חשוב מאד להקפיד על נעילת מדרסים עם נעליים אורטופדיות, על מנת שתוכלו לקבל מענה הולם לפציעות הללו.

הסיוע של המדרסים ושל הנעליים

  • להבין את התמיכה – כדי להבין מדוע נעליים אורטופדיות וגם מדרסים יכולים לספק מענה הולם, צריך להבין מה בעצם קורה לנו בגוף כשאנו מתאמנים. בעת הריצה, אנו מפעילים על כף הרגל שלנו משקל הגדול פי 2 או 3 משאנו מפעילים בדרך כלל. בסופו של יום – יש גבול לעומס שכף הרגל יכולה לעמוד בה. עם הזמן, עלולה להיות בעיה בגידים, בשרירים או בעצמות. לעומת זאת, הנעליים והמדרסים, עוזרים בבלימת הזעזועים וספיגת המכה בגוף.
  • איך בוחרים במדרסים? – רצוי מאד לבחור מדרסים בהתאמה אישית לכף הרגל שלכם, ולא להסתפק במדרסים כלליים. המדרסים הכלליים מספקים תמיכה מעטה מאד, אם בכלל. מדרסים שמותאמים אישית לעומת זאת – יספקו לכם תמיכה מצוינת לכף הרגל.
  • ולמה להקפיד על הנעליים? – יש ספורטאים שחושבים כי די במדרסים כדי לקבל תמיכה הולמת ולהימנע מפציעות. שימו לב! חשוב להקפיד גם על נעילה של נעליים אורטופדיות. הנעליים הללו מצוידות ברפידות איכותיות יותר, ובתמיכה מושלמת לכף הרגל. כמובן שעם המדרסים השילוב יהיה מושלם – אך בכל זאת, לא לוותר לעולם על הנעליים בכל מקרה. הנעליים הן שמספקות תמיכה משמעותית מאד ומשפרות מאד את התפקוד של כפות הרגליים בעת ביצוע הספורט.

לכן מצטיידים לפני שמתאמנים

יש לציין כי הדברים שנכתבו כאן חשובים במיוחד עבור אנשים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם הספורט. לרוב אין ממש מודעות לנזקים האפשריים – ולכן קחו זאת בחשבון, והצטיידו בנעליים ובמדרסים ההולמים לפני תחילת האימון.

Submit a Comment

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>