עדן

עדן

דיאטת פליאו

דיאטת פליאו, או בשמה המלא תזונה פליאוליתית, מזוהה בעיקר עם אכילת בשר, והרבה, אולם העיקרון הבסיסי העומד מאחוריה הוא הימנעות ממזון תעשייתי מעובד הגורם לגוף נזקים.

חסידי דרך תזונה זו, המכונה גם דיאטת האדם הקדמון, טוענים כי המהפכה החקלאית שינתה באופן דרסטי את התזונה שלנו, אבל הקוד הגנטי שלנו עדיין לא השתנה (שכן עברו “רק” 10,000 שנים מאז) ובפרט הוא מתאים לתזונה שהייתה נהוגה בתקופת האבן הקדומה. כהוכחה לדבריהם הם מביאים את ה”פופולאריות” הרבה של הרגישות ללקטוז ולגלוטן, שניהם מרכיבים במאכלי חלב ובדגנים, שלא היו חלק מתזונת האדם הקדמון. מסקנתם: אם נאכל כמו אנשי המערות הרי ששכיחותן של מחלות שונות – ובפרט סוכרת ואלה הקשורות ללב – יצטמצם משמעותית.

מה מותר לאכול בדיאטת פלאו?

אז מה כן מותר לאכול? בשר, דגים, ביצים, ירקות (אבל לא תפוחי אדמה ובטטות וגם לא תירס), מעט פירות ורק כאלה בעלי אינדקס גליקמי נמוך, וכן מעט מאוד שקדים ואגוזים. דגנים אסורים לחלוטין וכך גם כל מוצרי החלב (פרט לחמאה, אותה מותר לצרוך בכמות מינימלית). עוד חובה להימנע מקטניות, סויה, סוכר, קפאין ואלכוהול, שמנים המופקים מזרעים וכל מאכל מעובד.

התזונה המתקבלת דלה מאוד בפחמימות ועשירה יחסית בשומנים וחלבונים. כדאי לציין כי דיאטות דלות פחמימות אחרות, שהיו פופולאריות מאוד בתקופות מסוימות (למשל, דיאטת אטקינס), נמצאו כמזיקות לגוף. בנוסף, ישנם לא מעט מומחים שטוענים כי תזונה שהמרכיב העיקרי שלה הוא מזון מן החי עלולה להוביל לטרשת עורקים ולסוגים שונים של סרטן – ובנוסף חשוב לזכור כי הבשר בימינו אינו דומה לזה שצדו אבות אבותינו אלא מכיל הורמונים וכימיקלים רבים.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט