עדן

עדן

חמישה טיפים לרוכב המתחיל – מה הם המכשולים?

לאט לאט הפכה אוכלוסיית רוכבי האופניים בארץ לקהילה גדולה, תוססת ומאוד מיוחדת. אם גם אתם רוצים להצטרף לחוויית הרכיבה, כתחביב, ברכיבה ספורטיבית אם כתחליף לשימוש ברכב, יש לנו בשבילכם טיפים מעולים. אז קחו אופניים, שימו קסדה וקבלו חמישה טיפים לרוכב המתחיל.

1. אל תחסכו בציוד שיעשה לכם טוב

ציוד לא מתאים או חוסר ציוד מהווים מכשול בפני ההתמדה ברכיבה. רכיבה נעימה, אפקטיבית וטובה יותר הופכת לכזאת בזכות ציוד מתאים. את הציוד ובכלל, את האופניים, התאימו לצרכים שלכם. יש אופניים שיהיו טובים מאוד לנסיעה עירונית אך לא מתאימים לרכיבת שטח. למשל דגמים בעלי גלגלים וכידון רחבים, יהיו עדיפים לנסיעה רוגעת. לרכיבות ארוכות, כדאי שיהיה לכם ציוד נלווה כגון מכנסי וחולצות רכיבה. מקצוענים לא מוותרים על כפפות רכיבה ונעלי רכיבה. לשם הבטיחות, חיוני קסדה וכן פנס אחורי מנצנץ (לנסיעות לילה).

 2. כיצד תרכבו יציב

נפילה או אובדן שיווי משקל עשויים להיות מסוכנים. לכן הטיפ הבא לרוכב המתחיל עוזר לכם לשמור על יציבות ולהימנע מנפילה. חשוב להתרגל להפנות את המבט למקום הנכון, בהמשך למסלול הרכיבה. הטריק הוא לא להביט קרוב מדי (לאזור הגלגלים). יש להתרגל לראות למרחק, כדי לזהות איומים, סיכונים או מכשולים בדרך שעומדים להגיע אליכם. יציבות ברכיבה חשובה במיוחד כאשר מתקרבים לפניות, בעליה על מדרכות, נסיעות בשיפועים וכן הלאה. עוד דבר שתורם ליציבות שלכם הינו שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים. את הלחץ בודקים תמיד לפני נסיעה ולא לאחריה.

3. ישיבה בטוחה ויציבה

ברכיבה, אתם רוצים תמיד לשבת בצורה נכונה. ככל שהרכיבה על האופניים נעשית למרחקים ארוכים יותר ולפרקי זמן ארוכים יותר, כך חשוב יותר לשבת בנוחות. התנוחה של הישיבה שלכם תורמת ליציבות, לבטיחות, מניעת התכווצויות וכמובן זה גם נוח. הטיפ הכי חשוב לעניין זה הינו לשבת בצורה משוחררת. אל תנסו להתנגד לאופניים. מומלץ להקפיד על מרפקים מעט מכופפים (לא יותר מדי). מרפקים לא נעולים כדי שלא להיפצע אם יש מהמורות, זה מעין בולם זעזועים טבעי.

4. החלפת הילוכים בזמן הנכון

דבר שמאוד מתסכל רוכבים מתחילים זה העובדה שהם מתקשים להחליף הילוכים בזמן הנכון. עובדה זאת עלולה לגרום לכמה תקלות. למשל, זה גורם לשרשרת לברוח. לפעמים זה עשוי להזיק גם לגלגלי השיניים. הרכיבה כמובן נעשית פחות נעימה ונוחה. הטיפ החשוב לעניין זה הוא לצפות קדימה. כלומר, אם אתם למשל עומדים להגיע לעליה, אתם צריכים לבחור מראש בהילוך שיאפשר לכם להגיע עד לסופה מבלי להחליף שוב הילוך. כך גם לגבי פניות, מאוד לא רצוי להחליף הילוך באמצע הסיבוב. כמובן, השליטה באופניים ובהילוכים הולכת וגדלה ככל שאתם רוכבים יותר וצוברים יותר ניסיון.

5. כדאי שתחזיקו ערכת תיקון

מכשול ממש מעצבן קורה לרוכב המתחיל כאשר ישנה תקלה ואין לו את הכלים להתגבר עליה. אם כן, אנו ממליצים לכם להחזיק אתכם תמיד ערכת כלים בסיסית. לכל הפחות, קנו אביזר (מעין אולר או לדרמן) שכולל בתוכו את כל האמצעים לחיזוק ברגים, טיפול בשרשרת וכיוצא באלה. אל תיתפסו לעולם בלתי מוכנים.

מקווים שהטיפים הללו יעזרו לכם להיכנס טוב, מהר ונוח לעניינים. זכרו אף פעם לא לרכב בלי קסדה ומומלץ גם על משקפי שמש וקרם הגנה אם רוכבים בשעות החמות.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט