עדן

עדן

טיפול מומלץ לאקנה

אקנה, הידועה יותר כפצעי בגרות אולם בהחלט עלולה להופיע גם בגיל מבוגר יותר, היא אולי לא מחלה קשה ומסוכנת, אבל עבור מי שסובל מאותם פצעים מכוערים מדובר בצרה צרורה הפוגעת במידה ניכרת בדימוי העצמי ועל כן חשוב למצוא לה פיתרון אפקטיבי.

לוותר על חלב, קמח לבן וסוכר

דרך אחת להילחם באקנה (שמבחינה רפואית, אגב, מוגדרת כדלקת של בלוטות החלב) היא לשנות את התזונה ובפרט להימנע מחלב ומוצריו. אמנם חלב ומוצריו נתפשים כחשובים לגוף, ובפרט בגיל ההתבגרות, אולם ההורמונים הרבים שמוזרקים לפרות מחוללים שמות גם בפנים שלנו ועל כן כדאי להוציאם מהתפריט או לכל הפחות לצמצם אותם במידה משמעותית.

בנוסף מומלץ מאוד להימנע ממאכלים שכוללים קמח לבן וסוכר (עצה שטובה לא רק כדי להילחם באקנה) וכן להמיר משקאות ממותקים או מיצי פירות במים.

פוטותרפיה

במקרים חמורים יחסית של אקנה ניתן להוסיף על השינוי התזונתי טיפול באור כחול, שהתגלה כיעיל בחיסול החיידקים המעורבים בדלקת של בלוטות החלב. חשוב להקפיד לעבור את הטיפול רק במכשירים שאושרו על ידי ה- FDA.

אסתטיקה רפואית

תרופה יעילה לטיפול באקנה היא רואקוטן, שנמצאה מתאימה במיוחד לטיפול באקנה חריפה. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שמדובר בתרופה שעלולות להיות לה תופעות לוואי חמורות, ולא בכדי היא ניתנת עם מרשם רופא בלבד ולאחר בדיקות שונות.

אופציה תרופתית אחרת היא גלולות אסטרוגן שמטרתן איזון הורמונלי המפחית את כמות הפצעים.

סבונים טבעיים

במקרים קלים יחסית של אקנה, ניתן לשפר משמעותית את מראה העור באמצעות שימוש בסבונים המכילים שמנים צמחיים ושמנים אתריים שונים המסייעים לחטא את העור. בנוסף כדאי להקפיד על קוסמטיקה ידידותית לעור הפנים.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט