עדן

עדן

ניתוח עפעפיים מומלץ

ככל שאנחנו מתבגרות מתרחשות בפנים שלנו תופעות בלתי נמנעות ואחת מהן היא צניחה של העפעפיים וגם נפיחות מתחת לאותם קפלי עור רגישים. כתוצאה מכך נוצר מראה עייף ולעתים אפילו כזה שמשדר תבוסה. השפעה שלילית נוספת של עפעפיים שמוטים היא מגבלה לשדה הראייה.

הפתרון הוא ניתוח עפעפיים. ניתן להרים עפעף אחד, שניים או את כל ה-4 (שניים תחתונים ושניים עליונים), הכל בהתאם למצב הספציפי של כל אחד מהעפעפיים ולרצונות המטופלים. כדי להחליט מה יכלול הניתוח, נערך מפגש ייעוץ ואבחון לא מחייב עם מנתח עפעפיים מנוסה, על סמך התבוננות של אותו איש מקצוע באזור העיניים. מפגש הייעוץ נועד גם לבדיקה של המצב הבריאותי הכללי של המטופל או המטופלת – במקרים של מחלות לב, מחלות כלי דם, יובש בעיניים, חוסר כרוני בדמעות, תפקוד לא תקין של בלוטת התריס, גלאוקומה או היפרדות רשתית ייתכן שאי אפשר יהיה לבצע את הניתוח.

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים כולל בעיקר הסרת עודפי עור. באזור העפעפיים התחתונים הפעולה החשובה ביותר היא סילוק של רקמות השומן המיותרות שיוצרות את הנפיחות מתחת לעין. ההליך שמבוצע בעפעפיים התחתונים הוא פנימי, ועל כן אין צלקות חיצוניות. כדי לסלק את עודפי העור מהעפעף העליון נדרש חתך זעיר, אולם במרבית המקרים גם כאן לא יישארו צלקות בזכות יכולת ההתאחות הטובה של העור באזור זה.

משך הניתוח נקבע בהתאם למספר העפעפיים שמחייבים התייחסות. במרבית המקרים הוא מבוצע בהרדמה מקומית ותחת טשטוש. אין צורך באשפוז, ובדרך כלל כבר לאחר מספר שעות משוחררים המטופלים לביתם. על-מנת למנוע בצקות ושטפי דם באזור העיניים יונחו רטיות קרות על האזור המנותח. ההחלמה לאחר ניתוח הרמת עפעפיים מהירה יחסית, וכבר תוך כ-72 שעות אפשר לחזור לשגרה.

כשמחפשים מנתח עפעפיים מומלץ להעדיף כירורגים פלסטיים מנוסים. בפרט חשוב הניסיון בביצוע הליך ספציפי זה, ועוד כדאי לוודא מהו המקום שבו מתבצע הניתוח.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט