עדן

עדן

צלוליט ומכשיר הבודיטייט

הצלוליט הוא אחד האויבים הערמומיים והעיקשים של נשים רבות ברחבי העולם – הבודיטייט הוא מכשיר חדשני שפותח על ידי חברה ישראלית על מנת לספק פיתרון אפקטיבי לבעיית הצלוליט.

מדוע נוצר הצלוליט?

צלוליט הוא מונח המתאר הצטברות של תאי שומן רבים ברקמות הנמצאות מתחת לדרמיס (השכבה שמתחת לשכבת העור החיצונית, האפידרמיס). הדבר עשוי להתרחש בישבן, בבטן, במותניים ובעיקר באזור הירכיים – ובכל מקרה התוצאה זהה: העור מקבל מראה גלי, רופס ובלתי אסתטי בעליל.

כדאי לדעת שצלוליט אינו רק נחלתם של בעלות משקל עודף, ולמעשה ישנם אף מחקרים על פיהם תשע מכל עשר נשים (!) בעולם סובלות מרמה כזו או אחרת של צלוליט באזור כלשהו בגופם.

בין גורמים להיווצרות הצלוליט: תזונה לא נכונה, הריונות, שינויים תכופים במשקל (ובפרט דיאטות קיצוניות יחסית ואז עלייה במשקל וחוזר חלילה), חיים רווי לחץ, גנטיקה, פעילות גופנית בלתי מספקת, חוסר איזון בין רמות האסטרוגן והפרוגסטרון, בעיות בזרימת הדם שפוגמות בתפקוד המערכת הלימפטית וגם פשוט התבגרות. כפי שניתן לראות, תזונה נכונה יותר ופעילות גופנית בהיקף נאות היא אמנם דרך חיים מומלצת ובעלת יתרונות רבים אולם לא בהכרח תעלים את הצלוליט.

כתוצאה מכל אחת מהסיבות הנ”ל, וכמובן אם ישנו שילוב ביניהן, נוצר חוסר איזון בגוף מבחינת כמות השומן ומספר התאים שמכילים אותו. הצטברות שומן בתאים מסוימים דוחפת את הדרמיס והאפידרמיס באותו מקום כלפי מעלה – והתוצאה: מראה גבשושי או גלי (המכונה לעיתים גם “קליפת תפוז”).

עוד חשוב להדגיש כי צלוליט לא מוגדר כמחלה אלא כבעיה אסתטית “בלבד”. יחד עם זאת, לנוכח החשיבות הרבה של המראה החיצוני בימינו, ולפגיעה המשמעותית של אותן גבשושיות בדימוי העצמי של הנשים (על אף היותן לכאורה “צרת רבים”), מושקעים לא מעט משאבים בפיתוח שיטות טיפול יעילות בצלוליט.

כיצד עובד הבודיטייט?

מכשיר הבודיטייט, שכאמור פותח בישראל על ידי חברת Invasix, מבצע שלוש פעולות בכל טיפול: המסת שומן, שאיבתו ומיצוק העור באזור המטופל.

פעולת מכשיר הבודיטייט מבוססת על גלי רדיו (RF), ונחשבת בטוחה לגמרי (נכון לשנת 2013 המכשיר מאושר לשימוש באיחוד האירופי אך טרם קיבל את האישור של ה- FDA).

הטיפול באמצעות בודיטייט מתבצע בהרדמה מקומית. אל האזור שבו רוצים לטפל מוחדרת צינורית דקיקה ובתוכה אלקטרודה. האלקטרודה משמשת להעברת גלי רדיו, שהאנרגיה שלהם מחממת את האזור וגורמת להמסת תאי השומן בו. תאי השומן המומסים נשאבים דרך הצינורית ומסולקים מיידית מהגוף.

לחום שמייצרים גלי הרדיו אימפקט נוסף על הגוף: הם פוגעים בסיבי אלסטין וקולגן, ו”מאלצים” את הגוף לייצר סיבי אלסטין וקולגן חדשים, ואלה מקנים לעור מראה מתוח יותר ורענן יותר.

הפחתת כמות השומן באזור המטופל בתוספת חידוש סיבי הקולגן והאלסטין מהווה פיתרון אפקטיבי מאוד לבעיית הצלוליט. תוצאות ראשוניות ניתן לראות כבר תוך 3 שבועות, והאימפקט של הניתוח במלואו מתקבל לאחר 4 עד 6 חודשים. לאחר הטיפול, חשוב להקפיד על אורח חיים בריא יותר על מנת שהצלוליט לא יחזור.

עבור נשים מהווה מכשיר הבודיטייט פיתרון לבעיית הצלוליט. גם גברים יכולים להיתרם מטיפול במכשיר זה על מנת לסלק מצבורי שומן נקודתיים שדיאטות לא יכולות להם.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט