עדן

עדן

שיפוץ ועיצוב דירה

החלטתם להעלות את רמת החיים בבית? אם הגעתם לכאן, בוודאי כבר הבנתם שהדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לשפץ. בשעה טובה ומוצלחת, אתם עומדים לעבור חוויה מטלטלת שסופה מלהיב ויפהפה. בדרך לדירת החלומות תצטרכו (בעזרת בעלי המקצוע) לשבור קירות, להרים מרצפות, להחליף גופי תאורה, לצבוע וכן הלאה, בהתאם לרצוי לכם.

לפני שרצים קדימה, נזכור כי שיפוץ ועיצוב דירה ישפיע על החיים שלכם למשך השנים הבאות. חשוב לתכנן את הכל בשום שכל, להביא בחשבון את ההיבט התקציבי, את מספר הנפשות בבית (כיום ואולי גם בעתיד). צריך לדעת אילו קבלנים להזמין, על מה לשים דגש, איך לא להתייאש ועל מה צריך להתעקש. המדריך שלנו לשיפוץ, יעשה לכם סדר.

הבסיס לשיפוץ הדירה: תכנון התקציב

החלום שלכם להלביש את דירתכם הישנה בלבוש חדש לא שונה מאוד מרכישה של דירה חדשה. כמו ברכישה, גם בשיפוץ ועיצוב אפשר “להשתולל” ולשפוך הון של כסף ואפשר להיערך בצורה נבונה ויותר מחושבת. מי שמתחיל לשפץ בלי לתכנן את התקציב עלול לשלם על כך ביוקר.

שיפוץ ועיצוב דירות בצעדים הנכונים

נפגשתם עם קבלן שיפוצים?

תמיד. אבל תמיד התעקשו לקבל הצעת מחיר מפורטת.

בין אם מדובר על שיפוץ בית גדול ובין מדובר על שיפוץ דירות קטנות קחו אתכם לדרך 5 כללים

  1. ערכו לעצמכם סדרי עדיפויות. בעזרת קבלני שיפוצים או אדריכלים בדקו האם הכל ניתן לביצוע לפי רצונכם, טעמכם והתקציב שלכם. אם צריך לעשות חושבים או להתפשר על דבר מה, החליטו על כך מראש. שינוים באמצע השיפוץ יעלו יותר.
  2. ניתן להיעזר במעצב פנים שדואג להכל, לרבות בעלי מקצוע שונים. אפשרות אחרת: להיפגש בנפרד עם חשמלאים, אינסטלטורים, מומחי נגרות וכן הלאה.
  3. מכל בעל מקצוע דאגו לקבל הצעת מחיר ופירוט מלא של סוג העבודה. כתב כמויות מאפשר לכם לדעת בדיוק אילו חומרים יושקעו בדירתכם. החל בברגים, דרך גופי התאורה, וכלה בסוג העץ לדק וסוג לוחות גבס, לקירות הגבס.
  4. תאמו לוח הזמנים לביצוע העבודה ואפשר לצאת לדרך!

כיצד לשפץ בכסף קטן ?

הגעתם לתובנה שהתקציב שלכם מוגבל. לא ברור לכם איך ניתן לבצע שיפוץ דירה קטנה בעלות של חמישים עד מאה אלף ₪? מה שאתם צריכים זהו שיפוץ קצר וקולע. אם הדירה יחסית במצב טוב, תוכלו להתמקד בחדר אחד שאותו תרצו לשדרג. חדר האמבטיה המיושן יכול להפוך לחדיש. אפשר לחדש מן המסד ועד הטפחות את המטבח שידע ימים טובים יותר. בתכנון נכון תוכלו אפילו לעצב את הדירה בכללותה ובמחיר מפתיע.

מה עושים? ראשית מתייחסים לחלל הציבורי, סלון ומטבח. לא מחליפים קרמיקה או שיש אלא משפרים דקורציות. אפשר להחליף את חזית הארונות וכך להשיג מטבח שנראה חדש בהשקעה נמוכה. ניתן להחליף רהיט אחד או שניים, למשל מיטה בחדר ההורים או מערכת ישיבה בסלון. לחילופין, אפשר להתקין מקלחון חדיש. בעזרת גופי תאורה דקורטיביים, שטיחים חדשים, כריות צבעוניות לסלון, צביעת הקירות והמשקופים בצבעים מרהיבים, מרגישים כמו בבית חדש לחלוטין. ריהוט ישן ניתן לחדש בשיטת עשה זאת בעצמך.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט