עדן

עדן

מדרסים לילדים

הרגליים, ובפרט כפות הרגליים, הם אזור רגיש מאוד אצל כל בני האדם, ובמיוחד אצל ילדים. מדרסים הם אביזר פשוט יחסית שעשוי למנוע בעיות מורכבות וקשות.

קודם כל בדיקת אורתופד

ראשית כל חשוב להדגיש כי בניגוד למבוגרים, כשמדובר בילדים אין לרכוש מדרסים מבלי לעבור קודם כל בדיקה על ידי אורתופד מומחה.

הסיבה העיקרית לכך שהיא שישנם מקרים בהם נראה כי ישנו צורך במדרסים, אך לא כך הדבר, וגם אם בדרך כלל הכלל “לא מועיל, לא מזיק” תופס לגבי המדרסים, הרי שאין טעם להסתכן שלא לצורך. סיבה חשובה נוספת היא שבגיל הרך חשובה במיוחד ההתאמה המוחלטת בין המדרס לבין הבעיה אותה הוא נועד לפתור – ורק אורתופד מומחה ובעל ניסיון יאבחן במדויק מהי הבעיה ואף יוכל להמליץ על סוג המדרס הספציפי המתאים ביותר לילד שלכם.

כף הרגל של הילד שטוחה? זהו לא בהכרח פלטפוס

בקרב מבוגרים אחד המניעים הנפוצים ביותר לרכישת מדרסים הוא פלטפוס, כלומר מבנה כף רגל שטוח. באופן טבעי הורים רבים סבורים כי אם גם כפות הרגליים של ילדיהם מתאפיינת בהיעדר קשת, או בקשת נמוכה מאוד, הרי שגם הם זקוקים למדרסים – אולם לא כך הדבר.

ראשית, עד גיל 4 פלוס מינוס אזור הקשת של כף הרגל מכוסה ברקמות שומן ועל כן ניתן לטעות ולחשוב כי הילד סובל מפלטפוס. גם בגילאים מעט מבוגרים יותר עדיין ייתכנו סיבות שונות להיותה של כף הרגל שטוחה יחסית, ולא כל סיבה שכזו מחייבת מדרס, כשלמעשה במקרים רבים מדרסים כלל לא יסייעו לילד.

מצד שני, ישנם מקרים בהם הילד אכן סובל מפלטפוס, וחשוב כמובן לעזור לו, ובפרט אם מבנה כף הרגל השטוח גורם גם לכאב (אם כי גם בהיעדר כאב רצוי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע, שכן התפתחות לקויה של קשת כף הרגל עלולה להוביל לבעיות במפרקים שונים ובפרט בקרסול ובברך, לגרום לכאבי גב ולקשיי תנועה ויציבה).

אילו בעיות נוספות פותרים מדרסים אצל ילדים?

גם מקרה הפוך, בו כף רגלו של הילד מתאפיינת בקשת גבוהה, עלול להוביל למצוקות שונות דוגמת נקעים חוזרים ונשנים, כאבים בשרירי הרגליים, כאבים בברכיים ועוד. קשת גבוהה מייצרת גם קשיים בתנועה, גורמת לצליעה במקרים מסוימים וכן עלולה ליצור כאבי גדילה (בעיקר באזור הקרסול והברך).

מדרסים המותאמים אישית לילד מבטיחים חלוקה נכונה של העומס על האזורים השונים של כף הרגל ומניעת כל הבעיות הנ”ל.

עוד כדאי לקחת בחשבון שכשמדובר בילדים מדרסים איכותיים הם גם בבחינת הקדמת תרופה למכה, שכן הם מונעים בעיות רבות הקשורות לרגליים שעלולות לצוץ בגיל מאוחר יותר.

יתרונות נוספים של מדרסים לילדים

בלא מעט מקרים, מדרסים יוצרים אצל הילד שינוי דרמטי בכל תחומי החיים.

הסיבה לכך היא שקשיים בתנועה, בהליכה, בריצה ובקפיצה מגבילים מאוד את הפעוטות והילדים הקטנים, שמטבעם נוטים להיות פעילים מאוד ולהעביר חלק ניכר מזמנם, בעיקר בגן הילדים, בפעילות גופנית. ברגע שהבעיה נפתרת, הילד יכול לקחת חלק מלא בכל פעילות שהיא, מבלי לחשוש, והדבר בא לידי ביטוי גם בשיפור בביטחון העצמי שלו.

בנוסף, ישנם מקרים שבהם פעוטות שמבקשים מההורים שלהם שוב ושוב להיות על הידיים שלהם בגלל כאבים או אי נוחות בזמן ההליכה, אולם ההורים מייחסים זאת לעצלנות או פינוק מופרז. אבחון נכון של הסיבה, זיהוי הבעיה בכף הרגל ופתרונה באמצעות מדרסים איכותיים מונע חיכוכים מיותרים ועימותים במשפחה.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט