עדן

עדן

10 עצות אחיתופל על דיאטה

במידה רבה, הפכה הדיאטה לדרך חיים של כולנו. מעטים הם האנשים שאינם נמצאים במשטר כזה או אחר של דיאטה. אבל מסתבר כי יש דיאטה ויש דיאטה. יותר מדי פעמים אנו נתקלים בעצות בנושאי תזונה ודיאטה ובעצם אלה עצות שגורמות לנו נזק. ליקטנו 10 עצות אחיתופל על דיאטה שכדאי שתיזהרו מהן. במקומן, קבלו עצות טובות ומועילות.

 

  1. באמת חייבים לוותר לחלוטין על מתוק, פחמימות או מטוגן ?

צריך מאוד להיזהר עם דיאטות שדורשות מכם להתנזר לחלוטין ממשהו. אין ספק כי עודף פחמימות זה לא מומלץ. להרבות במתוק, זה בוודאי ובוודאי לא טוב לבריאות. אבל אם מישהו מייעץ לכם לוותר לחלוטין על שוקולד, למשל,  זה יצור אצלכם תחושה של חסך. מותר גם מתוק. מותר גם פחמימות. אפשר שוקולד ואפילו פירות מכל הסוגים. אך הכל במידה.

 

2. המשקל הוא חברכם הטוב ביותר

אמרו לכם לשקול את עצמכם יום יום? אז ממש  לא.  עצה כזאת לא רק מקשה על החיים אלא ממש מזיקה. לא בכל יום רואים ירידה במשקל, זה בסדר. ירידה מהירה מדי, היא בדרך כלל מתכון לעליה מחודשת בתוך זמן קצר. שיקלו את עצמכם, אך לא לעיתים קרובות מדי.

 

3. אתם חייבים לשאוף ללבוש את הג’ינס הישן

לא מומלץ שהמוטיבציה שלכם תהיה לשקול כמו ששקלתם לפני שנים. גם אם תרדו במשקל ותסגלו חשיבה בריאה יותר, לא בהכרח תצליחו ללבוש שוב את הג’ינס הישן. מבנה הגוף עשוי להשתנות לאורך החיים ויש הרבה דברים שמשפיעים על כך.

4. רעבים? שתו מים

לשתות מים והרבה זה חשוב. זה בריא ונחוץ. אבל … הקשיבו לגוף אם אתם מרגישים רעבים, אל תחכו שההרגשה תתעצם. אכלו משהו . העדיפו ארוחה קלה או חטיף בריאות על פני נשנוש חסר מעצורים.

 

5. תנו פוש ותרדו עשרים קילו בשבוע

דיאטות בזק יכולות להית הרסניות מאוד. היזהרו מאוד מעצות שדוחקות בכם להתאמץ, להדק את החגורה ולרדת במשקל מהר מדי. עדיף להקפיד על תזונה נכונה ולרדת במשקל באופן הדרגתי.

 

6. את חייבת להיראות נפלא באירוע המתקרב

מכירים את העצה ה”טובה” שאת או אתה חייבים להוריד במשקל לקראת האירוע המתקרב? מוטיבציה כזאת היא חד פעמית ולא מספקת. אנו מציעים שתאמצו לעצמכם מטרות מתמשכות, שמדברות אל לבכם. יעדים מדידים  עוזרים מאוד לאורך החיים.

 

7. אפשר לדלג על ארוחה ביום, לא נורא

מאוד לא מומלץ לדלג על ארוחות כדי להוריד במשקל. למעשה, כדאי להעדיף יותר ארוחות, אבל קטנות ופרוסות לאורך היום. כך לא מתפתים לחטוף ולזלול. כשלא מגיעים רעבים מדי לארוחה, קל לשלוט במה שמכניסים לפה.

 

8. אוכלים מהר, אוכלים פחות

אל תתפתו לארוחות חפוזות. השתדלו להימנע מארוחות “על הדרך” או מול הטלוויזיה. ארוחה מסודרת עדיפה.

 

9.  זהירות, אכילה עם העיניים

קל לומר שאנו אוכלים עם העיניים. אבל איך מתמודדים? נסו טיפ כזה: השתמשו בצלחות קטנות יותר. כך הצלחת נראית יותר עמוסה ומעוררת תיאבון וגם נמנעים מאכילת יתר.

 

10. ספורט, מי צריך את זה?

פעילות גופנית משלימה את הדיאטה. מורידים במשקל, מצרים היקפים, מרגישים יותר נמרצים ובריאים.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט