עדן

עדן

בניית פרגולה במרפסת – יתרונות וחסרונות

מרפסת היא נכס של ממש לכל בית – ופרגולה היא תוספת מבורכת לכל מרפסת. עם פרגולה שתוכננה ע”י אנשי מקצוע מנוסים והותקנה במיומנות, תוכלו לנצל את המרפסת בכל מזג אוויר. בנוסף פרגולות עץ משדרגות את החלל הפתוח גם בהיבט האסתטי, כך שהתועלת מהן כפולה ומכופלת. בעמוד זה תמצאו מידע אודות הדגשים הייחודיים של בניית פרגולה במרפסת – על-מנת שתוכלו להתנהל באופן מושכל וליהנות מפתרון הצללה מושלם.

למה תכנון פרגולה במרפסת חייב להיות מוקפד במיוחד?

לקראת כל בניית פרגולה כדאי להתנהל לפי הכלל של חז”ל סוף מעשה במחשבה תחילה. כשההקמה מתבצעת במרפסת התכנון כבר חייב להיות מוקפד במיוחד. סיבה אחת לכך היא השטח של המרפסת, שלרוב הוא מצומצם יחסית ולכן מצריך דיוק מרבי. סיבה שנייה היא הצורך להתחשב בכושר הנשיאה של המרפסת, שמן הסתם יהיה נמוך יותר בהשוואה לקרקע בחצר ואפילו לגג – בהתאם הפרגולה צריכה להיות קלה יחסית. בנוסף ישנם האילוצים שנובעים מהעבודה בגובה ועוד מרכיב שהופך את מלאכת התכנון למאתגרת הוא הצורך לשמור על הרמוניה עיצובית בין הפרגולה לבין שאר האלמנטים במרפסת ובדירה עצמה.

בהתאם מומלץ בחום לבחור בחברה בעלת ניסיון רב בבניית פרגולות במרפסות, כך שאנשי המקצוע שלה ידעו למצוא פתרונות מיטביים לכל אילוץ או מגבלה.

היתרונות של פרגולות עץ למרפסת

שני חומרי הגלם העיקריים האפשריים עבור בניית פרגולה במרפסת הם כמובן עץ ואלומיניום. פרגולת עץ מסייעת לחבר את מרחב המגורים לסביבה, מייצרת אנרגיות נכונות של שורשיות, טבע, עוצמה ורוך גם יחד, נועם ואפילו רומנטיקה. בפרט משתלבת היטב פרגולת עץ במרפסת שיש בה צמחיה עשירה.

כשבוחרים באופציה של עץ, חשוב לבחור נכון גם את סוג העץ. שתי האופציות המומלצות ביותר הן אורן ואשוח, בזכות המשקל הסגולי הקל יחסית. האורנים השונים והאשוחים מייצרים מראה אסתטי שובה לב, ומאחר שנוח לעבוד איתם גם המחיר יהיה ידידותי.

כיסוי גג לפרגולה במרפסת

בניית פרגולה למרפסת מתבצעת בעיקר על-מנת לאפשר רביצה נינוחה באוויר הפתוח או אירוח משפחה, חברים ומכרים גם בימי הקיץ הלוהטים, כולל בשעות שבהן השמש משגרת קרניים רבות עוצמה אל הבניין שבו אתם גרים.

מצד שני, אם כבר בונים פרגולה ניתן להשתמש במתקן גם לטובת מחסה מפני הגשם. גג סנטף או פלרוף, ויש כמובן עוד אפשרויות, מונע חדירת מים אל החלק המקורה ומאפשר לכם לשבת באוויר הפתוח גם בעונה הקרה וליהנות מהמראה הייחודי של החורף מבלי לחשוש מהגשם ומבלי להתרטב כמובן.

התקנה מיומנת על בסיס ניסיון רחב היקף

כאמור התקנת פרגולה במרפסת מחייבת מיומנות גבוהה. העיגון לקיר חייב להיות חזק, יציב ועמיד, וגם את קורות העץ שתומכות במתקן חובה לבסס היטב ברצפה, כמובן מבלי לגרום לה נזק ומבלי לערער את יציבות המרחב. אנשי מקצוע מנוסים יספקו לכם גם הנחיות מדויקות לתחזוקת הפרגולה. עץ הוא כידוע חומר גלם טבעי ולכן יש להגן עליו, גם מפני החשיפה לשמש ולרטיבות וגם מפני חרקים שעלולים להיות מזיקים. שימון הקורות וצביעתן בתדירות של אחת לשנה או לשנתיים מספקת את שכבת ההגנה הדרושה ובנוסף מאפשרת לחדש את המראה רב הקסם של כל פרגולת עץ במרפסת.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט