עדן

עדן

מה העלויות של תוספת בנייה קלה לבית פרטי

בנייה קלה היא הדרך היעילה ביותר וגם המשתלמת ביותר הקיימת כיום כשהמטרה היא שדרוג בית פרטי. היתרונות הרבים של שיטה מתקדמת זו באים לידי ביטוי כשמבקשים להוסיף חדר (בין אם על הגג ובין אם בחצר כשמדובר על בית קרקע), כשנדרשת הוספה של קומה שלה (בכפוף כמובן לאישורים מטעם כל הגופים הרלוונטיים ובפרט הרשות המקומית) וגם עבור תוספות בנייה אחרות.

אחד היתרונות הוא עלות נמוכה יחסית בהשוואה לתועלת הרבה, וכדי להבין מדוע מדובר בפתרון כל כך משתלם (ובהתאם ביותר ויותר מקרים הוא מאומץ בחום), רצוי קודם כל להבין מהי בעצם הבנייה הקלה ומהם יתרונותיה.

העקרונות המהותיים של הבנייה הקלה

העיקרון החשוב ביותר של הבנייה הקלה, זה שמבדל אותה מהבנייה המסורתית ה”רטובה”, הוא שמרבית העבודה לא מתבצעת בשטח אלא במפעל. בדרך זו הפגיעה בשגרת החיים של בני הבית שזקוק לתוספת כזו או אחרת כמעט ולא מופרת, והבלגן, הרעש והלכלוך שהם חלק בלתי נפרד מבנייה “רגילה” מצטמצמים פלאים.

עוד עיקרון מהותי של בנייה קלה הוא המודולריות – שמבטיחה התאמה מלאה לכל צורך של כל לקוח, גם כשישנן מגבלות טכניות והנדסיות.

היתרונות המשמעותיים של בנייה מתקדמת הם עמידות גבוהה במיוחד (בזכות משקלם הקל של המרכיבים השונים של החדר הנוסף או הקומה החדשה והחיבורים הגמישים שיניהם), מהירות ההקמה (תוך מספר חודשים ניתן להשלים את הפרויקט ולהתחיל ליהנות מהבית המשודרג) והידידותיות לסביבה – שיקול שכדאי לקחת בחשבון בכל החלטה והחלטה, שהרי כולנו כבר יודעים כי אם לא נשמור על העולם שלנו, הדורות הבאים ישלמו על כך מחיר יקר ולמעשה קרוב לוודאי שגם אנחנו נתקשה לחיות על פני הכדור בנחת וברווחה.

כיצד נקבעת העלות של כל פרויקט בנייה קלה?

עלות תוספת בנייה – חדר, קומה, מרפסת שמש וכו’ – נקבעת על סמך מספר פרמטרים. ראשית חשוב כמובן הגודל, אם כי בהקשר זה כדאי לדעת שגם אם החדר שנוסיף או יחידת הדיור שנצרף לבית גדולים יחסית, המחיר לא מזנק מעלה (בזכות הטכנולוגיות המשוכללות שבאמצעותן מבוצע הייצור והודות לעובדה שהעבודה יעילה מאוד כך שגם מבחינה זו ישנו חיסכון כספי ניכר).

הפרמטר המשמעותי השני הוא רמת הגימור. בנייה קלה היא בעיקרה פרקטית להפליא, אולם אנחנו חיים בעידן שבו לאסתטיקה חשיבות רבה לא פחות, והבשורות הטובות הן שניתן לבצע פרויקטים שונים שמבוססים על קונספט זה בכל רמת גימור נדרשת.

סוגיה נוספת שרלוונטית לתחשיבים הכלכליים היא הבידוד האיכותי שמבטיחה הבנייה הקלה – כך שבמרבית המקרים מושג חיסכון בלתי מבוטל מבחינת הוצאות החימום והקירור.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט