עדן

עדן

איך שיטת ה-nlp מנטרלת חרדות ביעילות ובקלות?

חרדות הן תופעה נפוצה, ואפילו מאוד. על-פי מחקרים שונים, לפחות 5% מבני האדם חווים מצבים שמתאפיינים בתחושות קשות במיוחד כחלק בלתי נפרד ממציאות חייהם, ובסך הכל לאורך החיים 1 מכל 4 בני אדם יסבול בנקודת זמן כזו או אחרת מהפרעת חרדה.

הבשורות הטובות הן שניתן להתמודד עם החרדות, ואפילו בקלות וללא טיפולים נפשיים ממושכים ומתישים – בעזרת שיטת ה-nlp.

טיפול בחרדות אמצעות NLP

מהו התקף חרדה ומהי הפרעת חרדה?

כדי להבין כיצד טיפול בחרדות בעזרת nlp משנה את מציאות החיים באפקטיביות, כדאי קודם כל לדעת שישנם 2 סוגים של מצוקות: התקף חרדה והפרעת חרדה.

התקף חרדה הוא אירוע שבו הגוף מאותת לנו על סכנה מוחשית באמצעות מגוון רחב מאוד של סימפטומים, וזאת למרות שלא נשקף לנו איום מהמציאות. הסימפטומים כוללים דופק מואץ, סחרחורות, זיעה, חום, תחושה עזה של חנק (שמגבירה מאוד את רמת הפחד), לעתים חשש מפני התרחשות התקף לב (כי הדופק המואץ ושאר התסמינים דומים לאלה שמאפיינים את אוטם שריר הלב) ובחלק מהמקרים גם תחושת ניתוק מהמציאות. התקפי חרדה נמשכים זמן קצר מאוד, אבל גם כשהם מסתיימים נשארת רמה בלתי מבוטלת של חוסר שקט, בעיקר בגלל החשש מהתקפים נוספים.

הפרעת חרדה היא מצב מתמשך שכולל רמת מתח גבוהה, דאגות משמעותיות ביחס לאירועים שליליים שהאדם חושש מפניהם וחושב שלא יצליח להתגונן מפניהם ואי שקט פיזי. כמובן שרוב בני האדם חווים מתח מסוים ודאגות, אבל כשרמתם גבוהה ובנוסף הם צצים גם כשאין סיבה לכך, זוהי כבר הפרעת חרדה והיא כמובן פוגעת באיכות החיים. בחלק מהמקרים החרדה היא ביחס למצבים ספציפיים – למשל חרדת בחינות, חרדה ממקומות סגורים, חרדה חברתית, חרדה ממקומות פתוחים, חרדה ממקומות סגורים ועוד.

למה נוצרות חרדות – ואיך כשמבינים את זה קל לטפל בהן?

טיפול בחרדות בעזרת nlp מבוסס על ההבנה שמקור החרדות הוא סט מסוים של אמונות. במרבית המקרים מדובר באמונות שאינן מודעות, אבל הן משפיעות מאוד על התנהלותו היומיומית של האדם, מייצרות חרדות ואפילו מנטרלות מידע שעשוי לסייע לאדם להתגבר על החרדה.

במציאות שכזו האדם אכן חווה חוסר אונים ופחד עז, והחרדות מתעצמות. בשיטת ה- nlp מזוהות אותן אמונות מכבידות, מודגשת העובדה שמדובר באמונות בלבד ולא בעובדות או במציאות חיים ונעשה שימוש במגוון כלים כדי לשנות את אותן אמונות. בפרט כולל איתור האמונות המיותרות והשינוי שלהן תשומת לב רבה לאופן שבו האדם מדבר, שכן המילים שלנו אחראיות במידה רבה גם על האופן שבו אנחנו מגיבים לאירועים שונים וחווים את החיים.

השלבים השונים בטיפול

בשלב הראשון מאותרות אותן אמונות שלא משרתות את האדם בעזרת טכניקות מילוליות ייחודיות, ואז נעשה שימוש במספר כלי nlp אפקטיביים מאוד – שגורמים למוח לשנות כיוון ולשים פילטר מסנן חוויות אחר לחלוטין מזה שהיה קודם לכן. עבודה כזו מייצרת שינוי משמעותי לטובה מבחינת רמת החרדה.

מרכיב מהותי נוסף של טיפול בחרדות בעזרת nlp הוא הבנת תפקידן. חרדה היא מנגנון הישרדותי, היא עוזרת לנו לקבל תשומת לב וגם מעניקה לנו מנוחה מהצורך האינסופי “להצליח”. בזכות הבנת תפקידן של החרדות, קל יותר למצוא להן תחליף שאינו כרוך בכל הסימפטומים השליליים שלהן.

עוד כלי שלוקח חלק בטיפולי nlp הוא הדמיון המודרך – עם דמיון מודרך ספציפי האדם יכול לחוות את הגירויים שהוא מפחד מהם באופן בטוח. כדאי לזכור שמבחינת המוח אין הבדל מהותי בין דמיון לבין מציאות, כך שההתמודדות האפקטיבית עם הגירוי ה”מאיים” בדמיון שקולה להצלחה בחיים, והיא מעניקה כוחות רבים ויקרי ערך בדרך לנטרול החרדות ביעילות ובקלות.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט