עדן

עדן

מכרזים ממשלתיים לקבלנים – מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

ענף הבנייה בישראל נמצא בתנופה מתמדת, וכך גם התחרות בו. קבלנים רבים מחפשים את הדרך שלהם לפסגת המקצוע ואינם מודעים לכל האופציות הפרושות לפניהם. מכרזי בנייה ממשלתיים מספקים הזדמנות לקבלנים להציע הצעות לפרויקטים ולהבטיח חוזים. תהליך המכרזים הציבוריים כולל שלבים רבים בהם הזמנה למכרז, הגשת הצעות, הערכת ההצעות ולבסוף קבלן זוכה בפרויקט. אילו קבלנים יכולים להגיש הצעה למכרז ממשלתי? איך עושים זאת? ומדוע מכרזים ממשלתיים חשובים לענף הבנייה? כל התשובות במאמר.

מהו מכרז ממשלתי?

מכרז הוא תהליך רשמי המשמש חברות וארגונים להזמנת הצעות מספקים פוטנציאליים לפרויקט או עבודה ספציפית. מכרזי בנייה ממשלתיים הם מכרזים ציבוריים המפורסמים על ידי רשויות ממשלתיות וציבוריות. מכרזים ממשלתיים מתפרסמים באופן פומבי, ומטרתם היא להעניק למפרסם המכרז יתרונות באמצעות תחרות בין מתמודדים שתערך באופן שקוף ושוויוני. מכרזי בנייה משמשים גם לבחירת ספקים וקבלני משנה לפרויקטים, ומקפידים על בחירת חברות מוסמכות עם ניסיון רלוונטי לכל עבודה.

אילו יתרונות יש למכרזים ממשלתיים?

למרכזים ממשלתיים ישנם מספר יתרונות הן לקבלנים והן לציבור הרחב:

–        הזדמנות שווה – מכרזים ממשלתיים מאפשרים לכל קבלן העומד בקריטריונים (קבלן רשום בתחום הספציפי לפרויקט) להגיש הצעה למכרז. שקיפות המכרז מאפשרת בקרה על שימור ההזדמנות השווה.

–        מניעת העסקת קרובים – במקצועות רבים ישנו אתגר לקבל פרויקטים משמעותיים משום שהפרויקטים עוברים בין מקורבים או בני משפחה. במכרז ממשלתי שקוף מצמצמים את מקרי השחיתות ושומרים על טוהר המידות.

–        התאמת פרויקט למקצועיות – מכרזים ממשלתיים בוחנים היטב את כל הקריטריונים של ההצעה כולל את מקצועיותו וניסיונו של הקבלן. בכך מכרזים מונעים את האפשרות שקבלנים לא מנוסים ייקחו פרויקטים שאין להם את הידע המקצועי לבצע כראוי, מה שעלול להוביל לפגיעה בחיי אדם.

איזה קבלן יכול להגיש הצעה למכרז?

בניגוד לפרויקטים אחרים, לא כל קבלן יכול להגיש הצעה למכרז ממשלתי. רק קבלנים שיש להם רישיון מתאים ורשומים בפנקס המנוהל על ידי רשם הקבלנים יכולים להגיש הצעות למכרזים ממשלתיים ולהתחרות על פרויקטים (קבלנים רשומים) .

מה השלבים בהליך המכרז הממשלתי?

פרסום המכרז: ראשית המכרז מתפרסם באמצעי תקשורת ובאינטרנט. בפרסום המכרז מפורטים דרישותיו והבקשות הרלוונטיות למגישי ההצעות.

סיור ספקים/מציעים: לאחר פרסום המכרז יתקיים סיור של ספקים או מציעים פוטנציאליים של המכרז.

שאלות ותשובות: בשלב זה יהיה ניתן לשאול שאלות לגבי המכרז ולקבל עליהן תשובות.

הגשת הצעות: בשלב זה המציעים צריכים להכין הצעה רשמית, תוך הקפדה על ההנחיות השונות.

פרסום ההצעה הזוכה: לבסוף מפורסמת ההצעה הזוכה. במכרזים ממשלתיים ציבוריים ההצעה הזוכה מפורסמת לציבור. פרסום זה מאפשר למתחרים לבחון אותה ולהבין מדוע נבחרה על פניהם.

הצעד הראשון לקראת מכרזים ממשלתיים – להפוך ל”קבלן רשום”!

מכרזים ממשלתיים הם מקור רב ערך של פרויקטים גדולים ומשמעותיים. אין תחליף לשוויון ההזדמנויות ולשקיפות שמספקים מכרזים ממשלתיים. בתחום תחרותי כמו קבלנות, חשוב להשיג כל יתרון מקצועי על פני המתחרים. רישום בפנקס הקבלנים הוא הצעד הראשון בדרך לצמיחה מקצועית, והגדלת רווחים. מבחני ההסמכה לקבלן רשום מקיפים ומאתגרים, כישלון בהם מחייב המתנה ארוכה למבחן הבא ובכך מעכב את ההתפתחות המקצועית שלכם. “מכלל – הכשרה מקצועית בע”מ” מספקים את הקורסים המקוונים האיכותיים ביותר לקראת מבחני ההסמכה. בזכות צוות המרצים המקצועי והמנוסה, בוגרי הקורסים של “מכלל” עומדים על אחוזי הצלחה במבחנים של כ-90%. את הקורסים של “מכלל” ניתן לעבור בזמנכם הפנוי, בכל אמצעי מדיה (מחשב ,פלאפון,טבלט) ומכל מקום. אל תתנו למבחני הסמכת קבלן רשום למנוע מכם את הפרויקט הגדול הבא.

פוסטים נוספים

10 עצות אחיתופל על דיאטה

במידה רבה, הפכה הדיאטה לדרך חיים של כולנו. מעטים הם האנשים שאינם נמצאים במשטר כזה או אחר של דיאטה. אבל מסתבר כי

סגירת תפריט