עדן

עדן

שמלות כלה, מעצב שמלות כלה בהתאמה אישית 

היום גדול שלך מתקרב. המיועד הציע וקבעתם תאריך. הלב מתרגש ופועם והגיע הזמן לבחור שמלה. אין זה עניין של מה בכך אך אפשר להפוך את המסע הזה למענג ומוצלח במיוחד. שמלה בהתאמה אישית הינה יצירה שעולה כפורחת בתהליך שכולל היכרות עם המעצב, שאלות והתלבטות, התרשמות מסגנונות וכמובן גם כמה מפגשי מדידות. תקשורת הדדית ושיח עוזרים להגיע אל השמלה הטובה ביותר בשבילך. לאיזה מעצב כדאי לפנות? אילו טרנדים משמעותיים כדאי להכיר ומה עוד צריך לדעת? על כל זאת ועוד נענה כאן, בהרחבה.

מדוע ההקשר של יצירת השמלה חשוב כל כך

מעצב שמלות כלה צריך להיות מעורה בטרנדים, באופנות המשתנות, אך זה בהחלט לא מספיק. אל עיצוב של שמלת הכלה חייבים לגשת ברוך, בעדינות. במהלך עיצוב השמלה עוברים שלב ועוד שלב על מנת שהכל יהיה בדיוק במקום הנכון. במקום הנכון עבור אותה הכלה שלמענה מעצבים את השמלה הצחורה. מי שעוסק בעיצוב השמלות הללו חייב לזכור את ההקשר של העבודה. בחייה של כל אישה יש שיאים קטנים ופסגות בין לא מעט ימי שגרה. אחד מהשיאים הוא הרגע שבו החלטתם להתחתן. השיא הבא הוא כמובן החתונה עצמה, אירוע מרגש שבתוכו מקופלים הרבה מאוד חלומות ותקוות, ציפיות ומשאלות. על כן כל פריט לבוש (לא רק השמלה אלא גם ההינומה והעליונית) חייב להיות יחיד ומיוחד, מעוצב אישית. שמלה בהתאמה אישית, שעוצבה בתהליך משותף, בהידברות, ביצירת הבנה בין הכלה לבין המעצב. מעצב אשר זוכר בכל רגע את ההקשר של יצירת השמלה לעולם לא יעדיף את היצירתיות שלו על פני העדפותיה של הכלה. עבודה נכונה על שמלת כלה היא עבודה משותפת, המעצב והכלה צועדים יד ביד תוך כדי תיאום ציפיות, מדידות, התאמות ועוד מדידות.

כיצד לא להתבלבל מההיצע

אפילו לפני שנתייחס לטרנדים השונים, חשוב להבהיר כי אף אחת לא בוחרת שמחלה מאפס. כל כלה, ממש כמו כל מעצב ראוי לשמו, זקוקה להשראה. את ההשראה מקבלים כאשר מנסים ובודקים כמה וכמה דגמים של שמלות. אבל לא כדאי להתבלבל. לא כדאי לבדוק ולנסות יותר מדי שמלות, על כל פנים לא בפרק זמן קצר. אם מודדים יותר מדי, אם מנסים בדוחק של זמן לנסות עוד שמלה ועוד שמלה, הראש והלב פשוט מתבלבלים. כדאי לנסות, לבדוק ולהתרשם מכמה שמלות ולא יותר מדי. לפעמים הרושם צריך לחלחל אט אט. לא צריך להחליט מיד. מנסים ארבע או חמש דוגמאות. יותר מזה? כך קל ללכת לאיבוד. ואז מנפים את מה שמגיש בלתי שלם עבורך. אם יש צורך, בודקים כמה שמלות נוספות ביום אחר ולבסוף מעמידים זו מול זו, שתיים או שלוש שמלות כדי לקבל את ההחלטה הסופית.

טיפים לבחירת המעצב בשבילך

לפני שנכיר ביחד כמה טרנדים מרכזיים שיעזרו לך למצוא כיוון, כמה מילים על בחירת מעצב. כדאי מאוד להתרשם לא רק מהמלצות אלא ממש מעבודות קודמות של המעצב, משמלות כלה שהוא עיצב לאורך השנים. אם את מבחינה כי הקו הכללי שלו מדבר אליו, זה בהחלט הכיוון הנכון. בפגישה עם המעצב, שאלי את עצמך האם את מרגישה בנוח. מעצב שגורם לך להרגיש בנוח מאפשר לך להתבטא בחופשיות ועצות או דגשים מצידו ניתנים בלב פתוח וקשוב. עבודת עיצוב קפדנית ומושקעת איננה מהירה דווקא. בררי כמה מפגשי מדידות את מקבלת, מתי את מקבלת את השמלה לפני החתונה ועד מתי ניתן לבצע תיקונים אחרונים, לפני יום החתונה שלך.

רוך מוגזם, יש דבר כזה

עיצוב קלאסי מאוד של שמלת כלה מתבסס לאו דווקא על מראה סקסי אלא יותר על סגנון רך. כדי להשיג אפקט של רוך בעיצוב שמלת הכלה ניתן לנקוט בכמה גישות. אך קודם לכן, כדאי לך לשאול את עצמך האם תרצי שזה מה שייצג אותך. יש כלות שרוצות את זה בדיוק – שמלת כלה שמקרינה הרבה רוך ועדינות. שמלה שמעוצבת תוך שימוש בהרבה בד, עם נגיעות נשפכות. שמלה בגזרה נשפכת הייתה בעבר מאוד “אין”. אט אט, ניתן לראות שהיא חוזרת לאופנה, אך לא לכולן היא מתאימה. עיצוב ותפירה של שמלת כלה בעיצוב אישי יכולים בהחלט להגשים לך שמלה לתפארת. גזרה קלאסית, רכה, שמשלבת בין עדינות לבין רומנטיקה. במידה מסוימת, הגזרה הזאת, הענוגה כל כך, מתקשרת עם הדימוי של הנסיכה שבמגדל. זה כמובן מתגשם כאשר הולכים עם הסגנון הזה עד הסוף. ישנן כלות שזה בסדר גמור עבורן. עבור כלות אחרות, עלולה להיווצר תחושה אישית פחות נוחה עם התוצאה. אפשר בהחלט לעצב שמלה רכה במידה. עם כיווצי בד, תחרה ואזכורים של בד נשפך באיזון נאה. אגב, אם עיצוב כזה לא מדבר אליך כלל, זה בהחלט בסדר גמור. בהחלט יש עיצובים תחליפיים, שונים לחלוטין אך יפים ואפילו מפוארים בדרכים אחרות.

מתי יתאים עיצוב נקי

אם את מרגישה שעודף של בד לא נכון בשבילך, תוכלו לפגוש את הסגנון שיתאים יותר. אם אין סוף קישורי תחרה ובדד זורם כמפלי מים אינם בשבילך, ניתן לעצב שמלה באופן אישי עבורך, שתהיה פשוט נפלאה. מתי יתאים לך עיצוב נקי? אם את אוהבת את הקו החלק, את הסגנון שלא מתכתב עם תקופה מסוימת אלא תמיד נראה במקום, זה פשוט זה. סגנון של שמלה כזאת הוא סגנון ישיר, פחות מתחכם, אך בהחלט יש בו יופי וחן. אם את מרגישה מסוחררת למראה שפע של בד או עודף של קשירות, אם את לא רוצה עיצוב שמתקשר עם אור וצל, הקו העיצובי הזה ירגיש לך הכי בנוח בעולם. שמלה בעיצוב כזה יכולה לשאוב מוטיבים מן הטבע, מן הכפר. אך אפשר לשלב בין קו נקי לבין הקפדה מאוד אלגנטית. יש כלות שמרגישות ששמלות כאלה הרבה יותר נוח ללבוש והפשטות הפחות מתחכמת מאוד מדברת אל ליבן. אגב, אם בוחרים בשמלה בעלת קו ישיר וחלק, אפשר להשיג טוויסט מיוחד בדרך הבאה. בוחרים הינומה מרשימה יותר, שמוסיפה סוג של תבלין וויזואלי עשיר ומיוחד.

האם שקוף שזה יפה לך?

האם נתת את דעתך לעושר הסגנונות הנוסף, האפשרי בעיצוב שמלות כלה? הדוגמאות שנתנו עד כה הן רק טיפה בים. יש נשים אשר לגזרה שלהן תתאים מאוד שמלה בעלת מבנה מותניים צר, אולי דמוי מחוך, כאשר החלק התחתון מתעגל בצורה של פעמון רב רושם. ישנם עיצובים אשר הולכים על קו הפוך לחלוטין. שמלה שהיא יותר הדוקה או דווקא בסגנון דמוי חצאית. כן, גם אם זה עשוי להיראות תחילה מפתיע, יש הרבה כלות שזה מה שהן מעדיפות. שמלת כלה בעיצוב חצאית, עם שדרוגים, כמובן, שנותנים טוויסט ראוי. אך גם אם די ברור לך מהו הסגנון או הטרנד שממנו נצא לדרך בעיצוב שמלה אישית עבורך, זה עדיין לא הכל. בשלב זה, אפשר להוסיף ולדבר על אלמנט השקיפות.

טרנד חם למדי העביר לקדמת הבמה את השימוש בבד שקוף. ניתן לעצב יופי של שמלות כלה בעלות דרגה כזאת או אחרת של שקיפות. את האפקט הזה ניתן להלביש על השמלה כולה או על חלקים מסוימים שבה. למשל, אם יש כלות שעבורן שמלה יפה ומתאימה תהיה ללא שרוולים, הרי שלא תמיד זה כך. ניתן לעצב שמלות בהתאמה אישית מושלמת, כאשר השקיפות תמוקד באזור הכתפיים. אפשרי כמובן גם סגנון אחר, שקיפות למשל בגב (במקום מחשוף) או בזרועות. אגב, בעזרת שימוש נכון בשכבות שקופות או שקופות למחצה, ניתן לעצב שמלה מהממת ומדהימה. אם כן, בבואך למדוד שמלה, נסי לא רק סגנונות וגזרות שונות אלא גם דרגות שונות של שקיפות.

לנסח את החלום שלך במילים

בבואך למדוד שמלות כלה ולהחליט על העיצוב המתאים, ההתרגשות רבה. בשל כך וגם מסיבות אחרות (למשל עושר הדוגמאות) את עשויה להישאר תחילה ללא מילים. גדולתו של מעצב שמלות כלה מצוין היא להבין מה הכלה אומרת, גם כשהיא פחות מדברת. אין זה נדיר כלל כאשר כלה בזמן מדידות וניסיונות משדרת מסרים רבים בשפת הגוף. אפילו עוד לפני שהראש חושב ומבין, הגוף שולח מסרים. אם את רוצה באמת ללבוש את השמלה הטובה לך ביותר, המתאימה לך ביותר, מעצב מנוסה שיודע לקרוא בין השורות יוכל לסייע מאוד. בין אם את מיטיבה להגדיר את המתאים לך במילים ובין אם את רוצה מישהו שיבין לליבך גם בשקט שלך, מעצב מנוסה ילווה בחוכמה. המתמחה בעיצוב שמלות כלה מזה שנים, חותר להבנה מלאה של כל כלה וכלה. הוא עוזר ומלווה, שוקד להבין את מה שנוח לך ומתאים לך בעינייך לפני שמתחילים בתפירות ובמפגשי המדידות הנוספים.

פוסטים נוספים

סגירת תפריט