עדן

עדן

עיצוב חדר אמבטיה – לעשות זאת נכון

בעידן שבו ישנה מודעות הולכת וגדלה לתרומה העצומה של עיצוב הבית לנחת שאנחנו רווים ממנו ומהחיים באופן כללי, אך טבעי הוא שרבים רוצים לשפץ מרחבים שונים בדירה. אמנם בחדר האמבטיה אנחנו מבלים יחסית מעט זמן, אבל מדובר בזמן איכות ועל כן כדאי להקדיש גם לו תשומת לב. לעתים מומלץ שיפוץ מקיף כולל החלפת צנרות ותשתיות ובמקרים אחרים אפשר “להסתפק” בעיצוב מחדש שיקנה לחדר זה מראה עדכני ושובה לב. בכל מקרה ישנן מספר טעויות נפוצות שחשוב להימנע מהן, ובעמוד זה תמצאו המלצות לגבי הדרך הנכונה לעצב את חדר הרחצה וטיפים שכל אחד וכל אחת יוכלו ליישם.

עיצוב חדר אמבטיה

לא בלי אוורור

אחת הטעויות הנפוצות ביותר במסגרת עיצוב חדרי אמבטיה היא היעדר אוורור מספיק. קל להבין מדוע הדבר קורה, ובפרט בחדרי רחצה שלא צמודים לקיר חיצוני ועל כן לא ניתן לפתוח בהם חלון, אולם מצד שני חשוב לזכור שהמחיר של היעדר אוורור הוא ריח לא נעים ולעתים גם היווצרות עובש שכידוע מזיק מאוד לבריאות (ובעיקר אצל ילדים, קשישים, בעלי מערכת חיסונית חלשה ועוד).

אם ניתן ליצור פתחי אוורור משמעותיים יותר ההמלצה היא לבחור באופציה של שיפוץ חדר אמבטיה כולל. בפרט כך הדבר כשממילא מדובר בחדר שהתיישן וכשגם התשתיות הפיזיות שלו כבר לא עומדות בעומסים העכשוויים. במקרים אחרים תוכלו להיעזר בפתרון חדשני דוגמת סקיילייט שמאפשר אוורור גם במקומות שאין בהם חלון ובנוסף מכניס פנימה אור. פתרון אפשרי אחר הוא תעלת אוורור איכותית, שאותה תוכלו להתקין גם בלי לפגום במראה חדר האמבטיה (ובפרט אם תיעזרו לשם כך במעצבת פנים מנוסה). במצבים אלה בדרך כלל גם כמות האור שנכנסת לחדר נמוכה יחסית, ועל כן מומלץ להקדיש תשומת לב רבה לנושא התאורה המלאכותית.

איך להימנע מצפיפות?

שגיאה אחרת שפוגמת ביכולת שלנו ליהנות מהשימוש בחדר הרחצה היא עומס יתר. בפרט עלולה להיווצר צפיפות מתסכלת בחדרי רחצה קטנים מטבעם. עיצוב חדר אמבטיה כך שמצד אחד יכיל את כל הפריטים שאנחנו זקוקים להם ומצד שני יהיה מרווח ונוח הוא אתגר לא פשוט, אם כי לעתים תוכלו למצוא פתרונות גם בלי שיפוץ נרחב מאוד.

כך למשל טיפ פשוט ליישום הוא ארונית מתחת לכיור שמהווה חלל אחסון פרקטי. עוד טיפ נוגע לשימוש השוטף – הקפדה על הוצאת פריטים מיותרים כגון בקבוקי שמפו ריקים מפחיתה את עומס היתר הוויזואלי ומצמצמת את הבלגן. אם בכל זאת בחרתם באופציה של שיפוץ חדר אמבטיה מקיף, מומלץ בחום לשקול את החלפת האמבטיה עצמה במקלחון, ובמיוחד אם מדובר על חדר בעל ממדים צנועים.

חיפויים אחידים ומשעממים

טעות נוספת שמונעת את מימוש הפוטנציאל העצום של עיצוב חדר אמבטיה מחדש היא שימוש בחיפויים אחידים וכתוצאה מכך יצירת מראה משעמם משהו למרחב. אמנם חדרי הרחצה אמורים להתאפיין באנרגיות רגועות, ועל כן העיצוב כולו לא יכול להיות עז יתר על המידה אלא כזה שמשרה שלווה, אבל גם במסגרת זו ישנן דרכים לשחק עם גוונים ומרקמים ובפרט להשתמש בכל האפשרויות הקיימות כיום בתחום החיפוי, הן לרצפה והן לקירות, כולל שימוש בעץ. עיצוב חדרי אמבטיה שיש בהם משחקים מעניינים בין צורות והוספת טוויסטים מעניינים משדרג את החלל במידה ניכרת ובולטת לעין.

חדר אמבטיה עיצוב

פוסטים נוספים

סגירת תפריט